اهل سنتحقوق بشر

آزادی مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” پس از واکنش های گسترده

پس از واکنش های گسترده علما، فعالان وسران طوایف بلوچ نسبت به بازداشت مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” توسط نیروهای امنیتی ، وی ساعتی پیش آزاد شد.

در همین ارتباط، یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر شبکه جهانی کلمه اعلام کرد که ظهرشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” استاد ومسئول خريد حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون با قراروثیقه به مبلغ صد میلیون تومان آزاد شده است .

مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” فرزند حاجی عبدالغفور، داماد مولانا محمد عمر سربازی ، اهل و ساکن روستای پادیگ است که سال هاست در مدرسه دینی “منبع العلوم کوه ون” مشغول به تدریس می باشد .

این خبر در حالیست که پیشتر “کلمه” گزارش داده بود :مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” صبح  ۱۱ شهریور ۹۸ که برای خرید مایحتاج موسسه آموزشی مذکور به ایرانشهر رفته ، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.

پس از انتشار خبر یاد شده ، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این خبر ، از فشارهای سپاه ونیروهای امنیتی نسبت به حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون خبرداد .

گفتنی است  که پیش از این  نیز، دو تن از اساتید این مدرسه بانام هاى مولوی حافظ “عبدالرحیم کوهی” و مولوی “امان الله بلوچی” بازداشت شده بودند. این دو روحانی اهل سنت اخیرا به اعدام محکوم شده اند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا