حقوق بشر

نگاه حذفی به اعتراض‌های کارگری و صنفی را متوقف کنید

محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل بخشی و امیر سالار داوودی سه زندانی سیاسی در اوین طی نامه‌ای به ابراهیم رییسی، رییس‌قوه‌قضاییه خواهان «حذف نگاه امنیتی و قضایی درباره‌ اعتراضات صنفی و تجمعات کارگری و تاکید بر تفاوت بین مفسدین اقتصادی با اقشار زحمتکش و مطالبه‌گر» شدند.

نامه این سه‌ زندانی به فاصله کوتاهی پس از آن منتشر می‌شود که رییس قوه‌قضاییه  دستور «ویژه‌ای» برای «تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه» درباره احکام صادر‌شده «در برخی از پرونده‌های اخیر» صادر کرد.

گرچه قوه‌قضاییه مشخص نکرده که منظور از «‌برخی پرونده‌های اخیر» کدام پرونده‌‌ها است اما تصور غالب این است که دستور رییسی مربوط به پرونده فعالان کارگری باشد که به تازگی احکام سنگینی برای آنان صادر شده است.

در نامه این سه زندانی با تاکید بر  مطالبه «اصلاح رویه‌ غلط گذشته» آمده که «اگر رویکرد عالی‌ترین مقام قضایی به دیگر گروه‌های اجتماعی از جمله معلمان، وکلا، اصحاب رسانه، فعالان محیط زیست، زنان، دانشگاهیان و پژوهشگران و به طور کلی همه‌ی کنشگران عرصه‌های اجتماعی تعمیم و تسری یابد»، می‌توان عملکرد رییس‌ قوه‌قضاییه را  «در مسیر عدالت و انصاف تصور کرد».

نویسندگان این نامه همچنین از رییس‌قوه‌قضاییه خواسته‌اند برای «بهبود شرایط موجود در جهت رفع بی‌اعتمادی» گام بردارد.

دکمه بازگشت به بالا