حقوق بشر

سه هفته بی خبری از وضعیت فرهاد سلمان پور

بستگان فرهاد سلمان‌پور ظهیر، زندانی سیاسی سابق که از  سی مرداد ماه باری دیگر بازداشت شده است، گفتند که با گذشت سه هفته از بازداشت او، از وضعیتش بی‌خبرند و نگران سلامتی و وضعیت جسمی او هستند؛ زیرا در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

به گفته بستگان آقای سلمان‌پور، با گذشت نزدیک به سه هفته از بازداشت، تاکنون مقام‌ها و مراجع مسئول از جمله در قوه قضاییه حاضر به ارائه توضیحی درباره وضعیت او نشده‌‌اند و هیچ‌گونه پاسخی به خانواده سلمان‌پور درباره محل نگهداری و شرایط فعلی او نداده‌اند.

فرهاد سلمان‌پور، زندانی سیاسی است که اولین بار سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و علاوه بر تحمل نزدیک به هفت سال زندان، در سال‌های گذشته نیز چند بار بازداشت شده است. او روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸، بار دیگر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد.

سلمان‌پور، چهارشنبه ۳۰ مرداد مرداد سال جاری، بار دیگر از سوی ماموران امنیتی بازداشت گردید و به گفته خواهرش، ماموران در هنگام بازداشت فرهاد سلمان‌پور او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

منابع مطلع گفتند که پس از بازداشت، او در حالی مشاهده شده که بینی اش دچار شکستگی بوده و از سوی ماموران به یکی از شعبه‌های بازپرسی دادسرای مقدس، مستقر در زندان اوین، منتقل می‌شد.

در زمان بازداشت، اتهام سلمان‌پور «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «همکاری در خروج سعید ملک‌پور از ایران» عنوان شده است؛ اما با گذشت سه هفته هیچ اطلاع دیگری از وی در دست نیست و حتی اجازه تماس تلفنی با خانواده نیز به وی داده نشده است.

از طرفی اما؛ سعید ملک‌پور روز دوم شهریور ماه، در اولین پیام تصویری که بعد از تحمل یازده سال زندان و خروج از ایران، منتشر کرد، هرگونه همکاری فرهاد سلمان‌پور برای فراری دادن خود را رد کرده است.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا