تازه‌های سیاسی

بولتون: گزارش آژانس حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه ۱۶ شهریور ماه گفته است، به تازگی آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام این آژانس اطلاع داده که احتمال دارد تهران مواد و یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده داشته باشد.

جان بولتون در توییتی نوشته است: در حالی سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای حکام خود را مطلع کرده که ممکن است تهران مواد و یا فعالیت‌های هسته‌ای را پنهان کرده باشد. ما به دیگر کشورهای عضو شورای حکام می‌پیوندیم که مشتاق دریافت گزارش کامل در اسرع وقت هستند.

در همین زمینه، نشریه «واشینگتن اگزمانیر» ۳۰ اوت در گزارشی به نقل از برخی از منابع مطلع نوشته بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش آتی خود نسبت به برخی از فعالیت‌های «غیرقانونی» و «مخفیانه» اتمی ایران ابراز نگرانی خواهد کرد.

این نشریه به نقل از یک مقام ارشد یکی از کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: ارزیابی ما از لحن (این گزارش) این است که ایران چیزی را از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مخفی می‌کند که مربوط به توافقنامه پادمان نظارتی است، که معمولاً به معنای مواد هسته‌ای اعلام نشده است.

تا لحظه تنظیم این خبر مقام‌های ایران به این اظهارات جان بولتون واکنشی نشان نداده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا