تازه‌های سیاسی

گمانه زنی‌ها درباره وضعیت برادران صدرالساداتی همچنان ادامه دارد

در پی انتشار اخباری از حضور برادران صدرالساداتی در قم و «اختفای اختیاری» آنان، حساب اینستاگرامی منسوب به مهدی صدرالساداتی ضمن انتشار تصویری از جاده کیاسر نوشت که «نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم».

روز پنج‌شنبه گزارش‌هایی درباره ناپدید شدن مهدی و روح‌الله صدرالساداتی منتشر شد. پس از آن مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس، اعلام کرد که آنان به خانه برادرِ غفار عباسی مراغه‌ای درقم رفته‌اند.

مهدی صدرالساداتی، داماد محمدرضا مدرسی یزدی عضو شورای نگهبان است که پیشتر گزارش‌هایی درباره وضعیت مالی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

برادر او روح‌الله صدرالساداتی از جمله روحانیون جوان عضو مجلس خبرگان رهبر است که در انتخابات این مجلس ،غلامعلی نعيم‌آبادی امام جمعه بندرعباس را شکست داد.

طی چند روز گذشته و در پی ناپدیدن شدن برادران صدرالساداتی، چندین فرضیه متضاد درباره این برادران مطرح شد. رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله خبرگزاری تسنیم از همان اول می گفتند «فرضیه ربایش برادران صدرالساداتی منتفی است» و آنها به اختیار خود و به شکل «هدفمند» پنهان شده اند. برخی مقامات و حامیان برادران صدرالساداتی فرضیه «بازداشت» را مطرح می کردند و حدس می زدند آنان به دلیل افشاگری هایشان درباره فسادهای مقامات دولتی؛ یا توسط نهادهای امنیتی یا توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده اند. برخی حامیان تندرو برادران صدرالساداتی گزینه «آدم ربایی و قتل» را مطرح کردند و انگشت اتهام را تلویحاً به سمت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نشانه رفتند که یکی از سوژه های افشاگری صدرالساداتی بوده است. رسانه هایی مثل رجانیوز، این ماجرا را «یک سناریوی کثیف»، «قایم باشک بازی» و «عدالت خواهی فیک» نامیدند و ادعا کردند برادران صدرالساداتی دنبال «شهرت طلبی» و «کاسبی با عنوان عدالتخواهی» هستند. برخی از نیروهای موسوم به «حزب اللهی» هم مثل همیشه سناریوهای تخیلی امنیتی ساختند و ادعا کردند این دو احتمالا توسط «مخالفان نظام جمهوری اسلامی» دزدیده شده و «سر به نیست شده اند» تا چهره نظام تخریب شده و دستگاه های امنیتی متهم شوند.

دکمه بازگشت به بالا