تازه های اجتماعی

هشدار نماینده مجلس : بیش از ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین هستند

مجید کیانپور، نماینده دورود و ازنا در مجلس  خبرداد که در ایران حدود ۱۱ میلیون نفر در مناطق نابسامان زندگی می‌کنند. او گفت آب و برق و خدمات زیربنایی و روبنایی در این مناطق وجود ندارد.

این نماینده مجلس  پنج‌شنبه ۱۴ شهریور اعلام کرد : «ما چیزی حدود ۵۵ هزار هکتار حاشیه‌نشینی و یا به عبارتی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و نابه‌سامان داریم که حدود ۱۱ میلیون نفر در آن‌ها زندگی می‌کنند. این درحالی است که بافت‌های فرسود ما ۷۲ هزار هکتار است که در آن ۸ میلیون نفر سکونت دارند. »

به‌گفته کیانپور مجموع مساحت بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین ایران روی هم ۱۲۷ هزار هکتار می‌شود که ۱۹ میلیون جمعیت در آن زندگی می‌کنند که ۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور را تشکیل می‌دهد.

​این گفته ها در حالیست کع احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت مردادماه گذشته در نامه‌‌ای سرگشاده به رؤسای سه قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای نگهبان هشدار داد که به‌‌زودی چند میلیون حاشیه‌نشین دیگر به ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین موجود در اطراف شهرها افزوده خواهد شد. او خواستار ارائه راهکارها و تدابیر اساسی در زمینه مسکن و اجاره مسکن شد.

بر اساس آخرین آمارها، نزدیک به ۲۵ درصد جمعیت ایران ساکن مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده است. ۴۰ درصد جمعیت نیز زیر خط فقر قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا