حقوق بشر

بازداشت شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه واحضار گروهی از کارگران معترض فولاد اهواز

منابع کارگری می گویند :در پی جلسه‌ای که عبدالنبی موسوی فرد، نماینده علی خامنه‌ای در خوزستان و امام جمعه اهواز با شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه برگزار کرد، بعضی از این کارگران بازداشت شده‌اند.

به گفته این منابع ، در حالیکه امام جمعه اهواز در این جلسه به کارگران اطمینان داد که در قبال سخنان‌شان تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت و در «امان» هستند، اما دو روز بعد از برگزاری این جلسه، منابع مطلع خبر دادند که «محمد خنیفر» یکی از کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه که در جلسه با امام جمعه اهواز سخن گفته، عصر چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه از سوی ماموران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

این درحالیست که طی یک‌ماه گذشته دستکم ۱۷ تن از کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه را به زندان و شلاق محکوم شده اند .

همزمان با این خبر ، گزارش شده که  دادگاه انقلاب نیز  با ارسال احضاریه‌های جداگانه برای بیش از ۴۱ تن از کارگران شرکت ملی  فولاد اهواز از این کارگران خواست در روزهای آینده خود را به شعبه۲۰ دادگاه انقلاب اهواز معرفی کنند.

این کارگران پیشتر به‌دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۹۷ بازداشت شده بودند و  پرونده آن‌ها به شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده بود.

منابع مطلع با اشاره به این‌که در «رویه معمول که احکام صادره در سامانه‌ای موسوم به ثنا ثبت و ابلاغ می‌شود، تاکید دارند که احضار گروهی کارگران شرکت ملی فولاد اهواز را برخلاف این رویه بوده است و دادگاه انقلاب با این احضار قصد دارد احکام صادره را به کارگران گروه ملی فولاد ابلاغ کند».

دکمه بازگشت به بالا