اهل سنتحقوق بشر

احضار مولوی عبدالروف سعیدی به اداره اطلاعات شهرستان راسک

 

گزارش ها حاکی است که سازمان های امنیتی فشارهای خود را بر مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون در استان سیستان وبلوچستان شدت داده اند .

در این راستا،  روز گذشته ،اداره اطلاعات شهرستان راسک، یکی دیگر از اساتید مدرسه مذکور، بنام مولوی” عبدالروف سعیدی” رااحضار کرد .

در همین حال  یک منبع مطلع به گزارشگر شبکه جهانی کلمه خبر داد که امروزصبح ( پنجشنبه ،پنجشنبه ۱۴ شهریور ) این استاد حوزه به مرکز اداره اطلاعات شهرستان راسک رفته ومورد بازجویی قرار گرفته است .

این خبر در حاليست كه سه  روز پیش ، شبکه کلمه گزارش داد: مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” استاد ومسئول خريد مدرسه مذكور، صبح  ۱۱ شهریور ۹۸ در ایرانشهر، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است .

پس از انتشار خبر یاد شده ، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این خبر ، از فشارهای سپاه ونیروهای امنیتی نسبت به حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون خبرداد .

گفتنی است که اخیرا مقامات قضایی برای دو تن از اساتید دیگر این مدرسه بنام های مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی حکم اعدام صادر کرده است . آن ها  از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند.

دکمه بازگشت به بالا