تازه‌های سیاسی

زنی که در تهران خودسوزی کرد «هنگام ورود به ورزشگاه» بازداشت شده بود

خواهر زنی که به تازگی مقابل یکی از دادسراهای تهران خودسوزی کرد، گفته است خواهرش اسفندماه سال گذشته هنگام ورود به ورزشگاه آزادی بازداشت شده بود.

او روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری رکنا اعلام کرد: «خواهرم اسفندماه  ۹۷ به ورزشگاه آزادی می رود که هنگام ورود به ورزشگاه ماموران متوجه می‌شوند و وقتی خواهرم مقاومت می‌کند، بازداشتش می‌کنند.»

به گفته این زن، خواهرش بیماری دوقطبی داشته و از دو سال پیش تحت نظر پزشک بوده و مدارک کاملی در این زمینه به دادسرا ارائه شده است، اما او مثل فردی عادی مورد بررسی قضایی قرار گرفته و به زندان ورامین منتقل شده است.

خواهر این زن همچنین گفت پس از این که او «به زندان ورامین انتقال داده می‌شود، لطمه روحی زیادی می‌بیند و می‌ترسد تا اینکه با وثیقه آزاد می‌شود. وقتی برای دریافت گوشی‌اش به دادسرا می‌رود در آنجا اتفاقاتی می‌افتد که می‌شنود باید شش ماه در زندان بماند.»

او تاکید کرد: «خواهرم در شرایط بیماری روحی و روانی خودش را آتش می‌زند و حالا در بیمارستان شرایط بدی دارد.»

خودسوزی این زن جوان در حالی است که به تازگی شش زن از جمله زهرا خوش‌نواز، لیلی ملکی، هدیه مروستی و فروغ علایی که برای ورود به ورزشگاه آزادی تلاش کرده بودند، بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا