اهل سنتحقوق بشر

بیانیه مدیر حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون درمورد فشارها بر اساتید این مدرسه

در پی انتشار خبر مربوط به ربوده شدن حافظ عطاالله، از اساتید حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای به آن واکنش نشان دادند.

مولانا عبدالله ملازهی ضمن تایید این خبر اعلام کردند در ابتدا، اطلاعات کاملی از این بازداشت وجود نداشت؛ اما اکنون از منابع موثق مشخص گردیده که این استاد و کارمند حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون سرباز توسط سپاه پاسداران در ایرانشهر بازداشت شده است.

مولانا ملازهی در بخشی دیگر از بیانیه خود، ضمن محکوم کردن این بازداشت نوشته اند، بنده بعنوان مسئول حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون این عمل زشت و ننگین‌ را که بموجب آن حرمت یک مرکز دینی بزرگ و یک روحانی شدیداً زیر سوال رفته، محکوم می‌کنم.

همزمان با این خبر گزارش شده است  روز دوشنبه۱۱ شهریور ۹۸ مولوی رشید احمد آرامش از مدرسين حوزه علميه كوه ون  به اداره اطلاعات سرباز احضار و مورد بازجویی قرار گرفت

از علت احضار و بازجویی اطلاعی در دست نیست.

نامبرده پیشتر نیز چند بار احضار و تحت بازجویی قرار گرفته است.

اردیبهشت ماه سال جاری فرزند وی مولوی سعید آرامش با دو تن از علمای حوزه علمیه کوه ون بنام های مولوی امین مبارکی، حافظ عبدالحی در جاسک بازداشت شده بودند و مولوی عبدالرئوف سعیدی نیز بارها مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته است.

گفتنی است، ائمه جمعه و علمای اهل سنت بلوچستان تاکنون بارها از تبعیض و نبود آزادی مذهبی و آزادی بیان و فعالیت خبر داده اند.

دکمه بازگشت به بالا