اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: شکایت ۱۷ هزار نفر بابت تحویل نگرفتن خودرو ثبت شده است

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفته است، طبق گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، ۱۷ هزار شاکی به دلیل دریافت نکردن خودرو شکایت خود را ثبت کرده‌اند.

به‌گفته پارسایی واردکنندگان خودرو هم مدعی هستند ثبت سفارش داشته‌اند، اما خودرو خود را تحویل نگرفته‌اند. قرار است کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جلسه ای با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار کند و تصمیمی در این‌باره اتخاذ شود.

بهرام پارسایی ۶ شهریور سال جاری نیز درباره فساد گسترده در خودروسازی ایران گفته بود: «صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت می‌زند و اگر واقعاً بخواهد به این فساد گسترده رسیدگی شود بسیار فراتر از دستگیری یک یا چند مدیرعامل است». هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو مردادماه سال جاری در دفتر کار خود بازداشت شد.

لازم به اشاره است که زندگی و معیشت نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت شاغل ایران به صنایع خودروسازی وابسته است. در صنایع خودروسازی ایران ۱۲۲ هزار نفر اشتغال مستقیم دارند که ۱۱۰ هزار نفر آن‌ها در دو گروه بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا کار می‌کنند و ماهانه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای آ‌ن‌هاست. این دو شرکت اما عملاً ورشکسته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا