تازه‌های سیاسی

انتقاد یک نماینده اصولگرای مجلس از لقب «ذوالقرنین» برای ابراهیم رئیسی در روزنامه کیهان

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه بشدت از مدیرمسئول کیهان که رئیس قوه قضائیه را «ذوالقرنین» خوانده بود انتقاد کرد.

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر و مدیرمسئول روزنامه کیهان، روز شنبه با اشاره به داستانی از قرآن، رئیس قوه قضائیه را «آیت‌الله سیدابراهیم ذوالقرنین» خوانده و گفته بود که او بین «یأجوج و مأجوج‌های عصر حاضر» دیوار کشیده و جلو فساد مالی را گرفته است.

جهانبخش محبی‌نیا در جلسه روز یکشنبه مجلس اظهار داشت: خیلی عجیب است، کسانی که امروز دولت و مجلس را فاقد ارزش می‌دانند، به برخی دوستان لقب ذوالقرنین می‌دهند.

به گفته این نماینده مجلس، همین افراد زمانی درباره هاشمی رفسنجانی می‌گفتند «مخالف هاشمی مخالف پیغمبر است» اما «آخر سر دیدیم که چه چیزهایی که به او نسبت ندادند»؛ زمانی هم احمدی‌نژاد را جزو یاران امام زمان می‌دانستند و «دیدیم که احمدی‌نژاد به چه موجودی تبدیل شد».

به باور شماری از مفسران قرآن، ذوالقرنین احتمالا به کورش، شاهنشاه هخامنشی اشاره دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از کاربران شبکه های مجازی، این مسئله را اهانت شرم‌آور شریعتمداری به کوروش توصیف کنند.

گفتنی است که ابراهیم رئیسی عضو هیئت مرگ در زمان کشتار زندانیان سیاسی تابستان ۶۷ بوده و سالها بر نهاد استان قدس رضوی‌یی اشراف داشته که از جمله بزرگترین بنگاه های اقتصادی ایران بشمار می رود.

منتقدان درباره این نهاد می گویند که علی رغم اینکه از پرداخت مالیات معاف شده، حوزه فعالیت‌های این بنگاه اقتصادی کلان سودآور‌ از بیمارستان تا خودروسازی را نیز درنوردیده و هیچگونه نظارتی بر منابع مالی آن وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا