تازه‌های سیاسی

زهرا رهنورد: حکومت در مواجهه با زنان شمشیر را از رو بسته است

همسر میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز در سال ۸۸، در یادداشت کوتاهی که در وب‌سایت «کلمه» منتشر شده، نوشته است: شواهد، گزارشگر این واقعیت است که حکومت جمهوری اسلامی در مواجهه با زنان، شمشیر را از رو بسته است.

خانم زهرا رهنورد با اشاره به حکم صادره برای مرضیه امیری و بازداشت نوشین جعفری، نوشته است: آیا حاکمیت فکر نمی‌کند که خود با این روش‌ها به تشویش اذهان عمومی دامن زده است؟

مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه شرق که اردیبهشت امسال در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شد، به ده سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم گردیده است.

خانم رهنورد همچنین با اشاره به ابزارهای سرکوب پنهان و آشکار حکومت جمهوری اسلامی که تا درگیری بر سر آب‌بازی یک دختربچه ۱۵ساله گسترش یافته، پرسیده است: آیا پدر و مادرها ناگزیر می‌شوند که فرزندان‌شان را در خانه‌ها نگهدارند تا اسیر زندان نظام نشوند؟

زهرا رهنورد در بخشی دیگر از یادداشتش به صدور حکم‌های طولانی زندان، تعیین وثیقه‌های سنگین، اتهام به هنرمندان و خبرنگاران و فشارهای بازجویان اشاره کرده و پیشنهاد داده است که حکومت ایران در شرایط تنگی معیشت و تحریم‌های خشن و بی‌پایان، با گسترش آزادی‌ها، آزادی زندانیان سیاسی و حذف فضای امنیتی به آرامش جامعه کمک کند.

زهرا رهنورد همراه با همسرش میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بهمن ۱۳۸۹ بدون محاکمه در بازداشت خانگی به سر می‌برند.

دکمه بازگشت به بالا