تازه‌های سیاسی

ترامپ با اشاره به پرتاب ناموفق موشک ایران: کاملا حق انتشار عکسش را داشتم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، یک روز پس از آنکه با انتشار تصویری نوشت آمریکا در شکست اخیر ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر دخالتی نداشته، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تصویر مذکور گفت، حق داشته است این عکس را منتشر کند.

آقای ترامپ روز شنبه ۹ شهریورماه اعلام کرد: من فقط برای ایران آرزوی خوب دارم. مشکل بزرگی داشتند.

رئیس جمهوری آمریکا درباره تصویری که به همراه توئیت یک روز قبلش منتشر کرده بود گفت: ما یک عکس داشتیم من هم منتشرش کردم؛ کاملا حق چنین کاری را داشتم.

آقای ترامپ همچنین در پاسخ به این سوال که این تصویر چگونه تهیه شده و از چه طریق در اختیار او قرار گرفته است گفت: این را خودتان باید پیدا کنید.

یک اندیشکده و برخی رسانه‌های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که پرتاب یک موشک ماهواره‌بر در پایگاهی در سمنان شکت خورده و ظاهرا در سکوی پرتاب انفجاری روی داده است.

ساعاتی بعد دونالد ترامپ با اشاره به اینکه آمریکا دخالتی در ناکام ماندن اقدام ایران نداشته است، تصویری از سکوی پرتاب پس از حادثه را منتشر کرد.

برخلاف تصاویر عمومی ماهواره‌ها، تصویری که آقای ترامپ منتشر کرد وضوح و کیفیتی بسیار بهتر داشت و بر روی آن نیز توضیحاتی نوشته شده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون درباره آنچه روز جمعه در پایگاه سمنان روی داد سکوت کرده‌اند؛ تنها محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، با اشاره به اینکه «ماهواره ناهید سالم است» گفت: «اطلاع دقیقی از آنچه در سمنان اتفاق افتاده نداریم و بهتر است در این زمینه دوستان ما توضیح دهند».

دکمه بازگشت به بالا