تازه‌های سیاسی

حمله گسترده نیروهای نظام به بندرکرگان وساقط شدن دو پهباد توسط مردم منطقه

براساس گزارش های رسیده، از روز شنبه ۸شهریورتا صبح یک شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸بندر کرگان دراستان هرمزگان شاهد یورش همه جانبه نیروهای نظامی رژیم ایران بود.

روز گذشته، ماموران نظام با حمله به #بندر_کلاهی واقع در بیست کیلومتری #میناب؛ به سمت قایق های شهروندان بومی تیراندازی کرده وتعدادی از قایق های آنان را ضبط وتوقیف کردند .

گفته می شود ،در این حمله از تمامی ارگان های نظامی از جمله  دریابانی،  نیروی انتظامی و یگان ویژه حضور داشته اند.

در این راستا ، صبح یکشنبه( ۹ شهریور۹۸) یک منبع مطلع در گفتگوبا گزارشگر شبکه جهانی کلمه ، اعلام کرد : ماموران نظام، دیروز عصر چند قایق را ضبط وتوقیف وهمچنین به قایق های سوخت بر حمله کردند. به گفته این منبع ، شهروندان پس از مشاهده چینن صحنه هایی با نیروهای نظامی رژیم درگیر شدند که این درگیری سبب شد آن ها مجبور شوند تقاضای نیروی اضافی از مرکز استان کنند .

همزمان ،ماموران شب گذشته با ارسال چند پهباد ، اقدام به فیلمبرداری از منازل مردم بندرکرگان کرده که در مقابل مردم موفق شدند دو پهباد را ساقط کنند .

این منبع می افزاید :با اتحادی که مردم کرگان از خود نشان دادند، ماموران رژیم ساعت ۱۰  صبح امروز ( یکشنبه) مجبور به عقب نشینی شدند و کرگان را ترک کردند.

در این ارتباط ،تصاویر وفیلم های رسیده به کلمه حاکی از خشم مردم منطقه از حمله های نیروهای نظام به منطقه حکایت دارد .گفته می شود، در روزهای گذشته نیز بندرکلاهی بارها مورد حمله این نظامیان قرار گرفته بود.

به گفته آگاهان و فعالان اجتماعی بلوچ ساکن در این مناطق، دلیل این لشکرکشی های مداوم ماموران نظام، فلج کردن تنها راهِ مانده ی معیشت مردم این منطقه میباشد که از روی ناچاری به شغل کاذب #سوختبری روی آورده اند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا