اهل سنتایران

انتقاد خطیب جمعه خواف از عدم به‌کار گیری نیروهای بومی در ایران

مولانا حبیب‌الرحمان مطهری، در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت شهرستان خواف، ضمن برشمردن برخی از مشکلات موجود در این شهرستان از عدم بکارگیری نیروهای بومی در ادارات و مناصب دولتی در این منطقه گلایه کرد.

ایشان در تشریح مشکلات شهرستان خواف اظهار داشت: بی‌کیفیتی جاده‌های مواصلاتی یکی از مشکلات مردم در شهرستان خواف است که متاسفانه سالانه منجر به جان‌باختن تعداد زیادی از شهروندان می‌شود.

مدیر حوزۀ علمیه احناف خواف در ادامه بیان کرد: بحران آب از دیگر دغدغه‌های مردم این منطقه است. کاهش میزان سفره‌های زیرزمینی آبی در منطقه از یک طرف، و خریداری چاه‌های کشاورزی مردم توسط شرکت‌های معدنی و انتقال آب این چاه‌ها به معادن از طرف دیگر سبب بروز این مشکل شده است

مولانا حبیب‌الرحمان مطهری «عدم بکارگیری نیروهای بومی» را از دیگر دغدغه‌های مردم عنوان کرده و گفت: عدم بکارگیری نیروهای محلی و عدم توازن بین مناصب از دیگر مشکلات و دغدغه‌های مردم در شهرستان خواف است. متأسفانه از افراد بومی که بعضاً دارای مدرک و اهل تخصص هم هستند به‌عنوان کارگر ساده استفاده می‌شود، ضمن اینکه در بعضی موارد حقوق کارگران محلی و بومی نیز کمتر از حقوق افراد غیربومی است.

استاد حدیث و فقه حوزۀ علمیه احناف خواف در پایان سخنانش از مسئولین به‌ویژه از فرماندار به‌عنوان نمایندۀ عالی دولت در شهرستان و نمایندگان مجلس خواست تا برای حل این مشکلات و تحقق خواسته‌های مردم تلاش کنند.

دکمه بازگشت به بالا