تازه‌های سیاسی

فرمانده هوافضای سپاه: توقیف نفتکش بریتانیایی به خواست رهبر رژیم بوده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران روز پنج‌شنبه ۷ شهریور گفت که توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز، به خواست آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، صورت گرفت.

حاجی‌زاده توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز را «نسخه صادر شده» از سوی رهبر ایران توصیف کرد که «دقیق اجرا شد».

در ۲۸ تیر ماه سپاه پاسداران یک نفتکش بریتانیایی به نام «استینا امپایرو» را که در اختیار شرکت کشتیرانی سوئدی «استینا پالک» بود، در تنگه هرمز توقیف کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این‌باره گفت: «زمانیکه آقا می گوید ما به دشمن سیلی می زنیم چهار ساعت بعد نیروهای موشکی، مقرهای داعش را از بین می برند.

زمانیکه ایشان می گویند اقدام انگلیس بی جواب نمی ماند تنها ۴۸ ساعت بعد کشتی انگلیس توقیف می شود.

اینها نسخه هایی است که رهبر انقلاب صادر کردند و دقیقا اجرا شد. همین نسخه ها در رابطه با سایر بخش ها هم صادر شده است.»

لازم به توضیح است که ، توقیف نفتکش بریتانیایی پس از آن صورت گرفت که مقامات جبل‌الطارق یک نفتکش ایرانی به نام گریس۱ را توقیف کردند.

خوزه بوریل، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۹۸ اعلام کرد که توقیف یک نفت‌کش ایران که در حال گذر از تنگه جبل‌الطارق بود و گمان می‌رفت علیرغم تحریم‌ها در حال انتقال نفت به سوریه است، به درخواست ایالات متحده آمریکا انجام شد.

پس از توقیف نفتکش ایرانی،  علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه توقیف این نفتکش در جبل‌الطارق را «دزدی دریایی» توصیف کرد و با تهدید به اقدام متقابل گفته بود: « جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثت‌ها را بی‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت مناسب و در جای خود پاسخ خواهند داد.»

دکمه بازگشت به بالا