اهل سنتایران

جان باختن یکی از جوانان بندر درگهان در اثر شلیک ماموران دریابانی

براساس گزارش های رسیده ، یکی از شهروندان بندر “درگهان” جزیره قشم به ضرب گلوله ماموران دریابانی استان هرمزگان جان باخته است .

آنگونه که یک منبع مطلع به گزارشگر شبکه جهانی کلمه گفته: نام این شهروند “مسعود سنگ تراش” بوده که ماموران به سمت قایق وی شلیک می کنند  واو از ناحیه گردن مورد هدف قرار می گیرد  که باعث جان باختن این جوان درگهانی می شود .

به گفته این منبع خبری،به دلیل عدم اشتغال برای جوانان بومی درجزیره قشم ، شغل تعداد زیادی از جوانان ، بارگیری و فروش کالای مصرفی است که از طریق آن امرار معاش می‌کنند، اما ماموران به بهانه مبارزه باقاچاق کالا وسوخت به سمت آنها شلیک کرده وآن ها را مورد اصابت قرار داده اند.

در پیوند با این حادثه صورت گرفته از سوی ماموران نظام ، فعالان مدنی جزیره قشم  نیزبا نوشتن نامه های مختلف سرگشاده از علماء ، شورای تامین و استانداری هرمزگان خواسته اند که به این قضیه ورود کرده ومانع از ادامه چنین حوادثی شوند .

در یکی از این نوشته ها آمده است که می طلبد جهت پیشگیری از وقوع این اقدام نابخردانه، امامان جمعه سراسر جزیره در خطبه روز جمعه ، این عمل دهشتناک را محکوم نمایند‌ . از سوی دیگر شوراهای جزیره که در راس آن، جناب امینی قرار دارد، با نوشتن و ارسال طومار اعتراضی  انتقادی، به دفتر رهبری، سران سه قوا؛ وزارت کشور، و …. خواهان پیگیری مسئله مورد اشاره شوند.

گفتنی است که پیشتر علمای سرشناس اهل سنت استان هرمزگان از جمله شیخ محمد علی امینی و شیخ عبدالرحیم خطیبی، اقدام ماموران در هدف قرار دادن قایق های باری مردم را محکوم کرده وخواهان جلوگیری از این موضوع شده بودند .

دکمه بازگشت به بالا