تازه‌های سیاسی

محمد علی نجفی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری ایسنا محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و متهم به قتل همسرش، میترا استاد با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد. آقای نجفی پیشتر به اعدام محکوم شده بود، اما توسط خانواده استاد بخشیده شد.

پیشتر محمد علی نجفی به اتهام قتل همسرش، میترا استاد، به اعدام و بخاطر حمل اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

مسعود استاد، برادر مقتول در تاریخ ۲۳ مرداد با انتشار نامه ای خبر بخشش آقای نجفی را اعلام کرد. وی در بخشی از نامه خود نوشته بود: “آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم”.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قو قضاییه در تاریخ ۸ مردادماه از صدور حکم اعدام برای محمدعلی نجفی خبر داده بود.

وی در یک نشست خبری در محل دادگستری کل استان تهران گفته بود در کیفرخواست آقای نجفی سه عنوان اتهامی مطرح است، قتل عمد، صدمه غیر موثر در قتل و نگهداری اسلحه غیر مجاز.

نجفی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و آموزش و پرورش و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده است.

او در دولت حسن روحانی چند ماهی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و در شهریور سال ۹۶ نیز به‌ عنوان شهردار تهران انتخاب شد، اما چندان طولی نکشید و از این مقام کناره گرفت.

دکمه بازگشت به بالا