تازه‌های سیاسی

بولتون: درخواست ترامپ برای گفتگو با روحانی به معنای نرم شدن سیاست‌های آمریکا نیست

مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید که خواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای گفت‌گو با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، درباره برنامه هسته‌ای تهران «به معنای نرم شدن سیاست سختگیرانه واشینگتن علیه جمهوری اسلامی نیست».

جان بولتون که به اوکراین سفر کرده است، روز سه‌شنبه پنجم شهریور در مصاحبه‌ای مفصل با رادیو اروپای آزادی/ رادیو آزادی گفت آقای ترامپ مدت‌هاست که آشکارا گفته است ، «آماده‌ دیدار با هر کسی است. ایشان یک مذاکره‌کننده است. ».

وی در عین حال افزود: «اما گفت‌وگو با آنها [ایرانی‌ها] برای پرزیدنت ترامپ به معنای این نیست که موضع [آمریکا] در حال تغییر است».

مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: « شما به آنچه که پرزیدنت ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران گفته‌اند توجه کنید، که آن را بدترین توافق در تاریخ دیپلماسی آمریکا خوانده‌ است-  ایشان قرار نیست دوباره همان اشتباه پرزیدنت اوباما را انجام دهند».

ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی موسوم به «برجام» دست یافتند تا یک دهه اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها را حل‌وفصل کنند.

آمریکا تا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به برجام پایبند بود ولی بعد از آن خارج شد و تحریم‌های معلق شده ایران را برگرداند.

دکمه بازگشت به بالا