اهل سنت

تاکید امام‌جمعه اهل‌سنت زابل بر بکارگیری نخبگان اهل‌سنت در سیستان و بلوچستان

مولوی عبدالرشید شه‌بخش دیروز دوشنبه (۴ شهریور)  در جلسه شورای اداری سیستان‌وبلوچستان که در زابل برگزار شد، بر بکارگیری نخبگان و شایستگان اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی منطقۀ سیستان تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت زابل طی سخنانی در این جلسه که به ریاست استاندار سیستان‌وبلوچستان و با حضور مدیران کل استان، ائمه جمعه، فرمانداران و دیگر مسئولین منطقۀ سیستان برگزار شد، «عدم مدیریت صحیح» را از مهمترین عوامل مشکلات کشور و استان برشمرد و گفت: مشکل اساسی و بنیادی در کشور و استان عدم مدیریت صحیح و درست است.

ایشان در ادامه از عدم بکارگیری شایستگان اهل‌سنت در پست‌های اداری منطقۀ سیستان انتقاد کرد و گفت: بیش از چهل درصد جمعیت سیستان را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند که همواره در تمام میادین و صحنه‌ها حضور داشته و دارند، اما متاسفانه از نخبگان، تحصیلکردگان و شایستگان اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی منطقۀ سیستان به‌خوبی استفاده نشده است.

مدیر مدرسه دینی بدرالعلوم زابل همچنین خواستار حذف سؤال از «مذهب» در گزینش‌ها شد و گفت: سوال در مورد مذهب از فرم‌ها و گزینش‌ها باید حذف شود

مولانا عبدالرشید همچنین به یکی از مشکلات اهل‌سنت در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: مشکلات مردم به‌ویژه جامعۀ اهل‌سنت در بخش اقتصادی نیز زیاد است؛ بعضاً وام‌های دارای سود چند درصد به بعضی موارد اختصاص داده می‌شود که دریافت این وام‌ها از دیدگاه فقهی اهل‌سنت ناجایز و حرام است و اهل‌سنت نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. لذا انتظار می‌رود راهکاری در این مورد اتخاذ شود تا اهل‌سنت نیز بتوانند از این وام‌ها استفاده و بخشی از مشکلات‌ اقتصادی خود را حل کنند.

دکمه بازگشت به بالا