تازه‌های سیاسی

تأیید شکنجه و اعتراف ساختگی مازیار ابراهیمی توسط سخنگوی دولت

علی ربیعی‌، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی اظهارات مازیار ابراهیمی درباره شکنجه شدنش در دوران بازداشت برای پذیرفتن اتهام ترور دانشمندان هسته‌ای را تایید کرد.

او در نشست خبری ۲۸ مرداد ماه در پاسخ به سوالی درباره مستند و گفت‌وگوهای منتشر شده از رسانه‌ها درباره ابراهیمی گفت: «این اتفاق در دولت ما نیافتاده است، اما اطلاعات کلی این است که یک سری افراد بودند و اعتراف کردند و درست بوده، یک سری موارد هم متاسفانه کار کارشناسی و ضدجاسوسی بر روی آن نشده و تا جایی‌که اطلاع دارم، کار غیرکارشناسی شده و از آن افراد هم دلجویی شده است. افرادی که آن روز مسئول بودند، باید پاسخگو باشند.»

ابراهیمی گفته بود که برای اعتراف اجباری به قتل دانشمندان هسته‌ای،‌ از جمله مجید شهریاری و مسعود علی‌محمدی، تحت فشار و شکنجه ماموران امنیتی وزارت اطلاعات ایران قرار گرفته است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات، ۱۶ مردادماه در واکنش به این اظهارات گفته بود به زودی در یک نشست خبری درباره این موضوع توضیح خواهد داد. با گذشت نزدیک به دو هفته، این نشست خبری هنوز برگزار نشده است.

صداوسیمای جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۱ گزارشی تلویزیونی به نام «کلوپ ترور» را پخش کرد که در آن ۱۳ نفر، از جمله ابراهیمی، درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اعترافاتی را مطرح کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا