تازه‌های سیاسی

تدوین طرحی برای بازگشت الزامی اعضای خانواده‌های مسئولان به کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز یکشنبه از تدوین طرحی برای بازگشت الزامی اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به گفته حسین نقوی حسینی، بر اساس این طرح دو فوریتی، اعضای درجه یک خانواده مسئولان سیاسی و حرفه‌ای کشور، شامل همسر و فرزندان آنها باید به داخل کشور برگردند، در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون اگر این اتفاق نیفتاد آن مسئول باید از سمت خود استعفا بدهد.

از سوی دیگر حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این فرزندان از جایگاه پدرشان استفاده می‌کنند و برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، تصریح کرد: این افراد نباید در خارج از کشور تحصیل کنند، اول اینکه کشور ما به میزان کافی دانشگاه معتبر دارد ثانیا اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارند باید از مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های کشورهای دوست مانند روسیه، چین و هند استفاده کنند، با وجود اینگونه مباحث ما لازم دانستیم که طرحی را در این خصوص تهیه کنیم.

بر اساس این طرح،‌ مامورین دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

به گفته نماینده ورامین در مجلس، این طرح با ۴۰ امضاء به هیات‌ رئیسه مجلس ارائه شده است.

در سال های اخیر، تحصیل و اقامت فرزندان و بستگان درجه اول شماری از مقامات حکومتی ایران در کشورهای غربی، با انتقادهای فراوانی در شبکه مجازی روبرو شده است.

دکمه بازگشت به بالا