حقوق بشر

تأیید حکم ۱۰ سال زندان ارس امیری، توسط دادگاه تجدید نظر

به گفته نهادهای حقوق بشری و یکی از بستگان ارس امیری، دادگاه تجدید نظر حکم ده سال زندان این کارمند سابق شورای فرهنگی بریتانیا را عینا تایید کرده است.

محسن عمرانی، پسرخاله خانم امیری، روز یکشنبه در توئیترش نوشت که دادگاه تجدید نظر بدون حضور متهم و وکیل، حکم ۱۰ سال حبس و دو سال ممنوعیت از فعالیت و ممنوعیت خروج از کشور را تایید کرده است.

ارس امیری، دانشجویی که حدود یک دهه در لندن زندگی می‌کرد، اوایل امسال در سفر به ایران بازداشت شد و سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اردیبهشت‌ماه با متهم کردن او به «طراحی، مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های نفوذ فرهنگی» از صدور حکم ده سال حبس برای او خبر داد.

خانم امیری چندی پیش در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، نوشت که نهادهای امنیتی از او خواسته‌اند با آنها همکاری کند اما او این پیشنهاد را رد کرده و پس از آن، سخنگوی قوه قضائیه اتهام او را «جاسوسی» اعلام کرده است.

حکم صادرشده برای ارس امیری با اعتراض‌های مختلفی روبه‌رو شد و از جمله بیش از ۳۵۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی ایران در نامه‌ای به سران سه قوه، ضمن درخواست تجدیدنظر در این «حکم ناعادلانه»، تأکید کردند افرادی مانند خانم امیری «شایسته حمایت وقدردانی‌اند، نه زندان و تهمت و محرومیت».

دکمه بازگشت به بالا