تازه‌های سیاسی

شورای امنیت سازمان ملل برای حل بحران کشمیر تشکیل جلسه داد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۵ مرداد در پی افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر، طرفین را به خویشتن‌داری فراخواند.

شرایط در منطقه به دنبال تصمیم دهلی نو برای لغو خودمختاری در منطقه‌ کشمیر هند که اکثریت مردم آن مسلمان هستند، رو به وخامت گذارده و به درگیری میان نیروهای نظامی هند و پاکستان انجامیده است.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، پس از نشست روز جمعه شورای امنیت که به بحران کشمیر اختصاص داشت، شرایط کشمیر را موجب «نگرانی جدی» توصیف کرد.

اما سید اکبر الدین، سفیر هند در سازمان ملل با رد اظهارات آقای ژانگ او را متهم ساخت که قصد دارد سخنان خود را به عنوان «خواسته‌های جامعه بین‌المللی» مطرح کند.

آقای اکبرالدین سپس تاکید کرد که تصمیم هند یک موضوع داخلی بوده است.

نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با کشمیر به درخواست پاکستان برگزار شد، امری که رخدادی نادر به شمار می‌آید.

ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل، نیز با اشاره به این امر گفت، این برای اولین بار طی نیم قرن اخیر است که شورای امنیت به موضوع کشمیر می‌پردازد.

خانم لودهی سپس خاطرنشان ساخت که برگزاری نشست شورای امنیت، تنها اولین گام پاکستان برای مقابله با سیاست‌های هند دراین باره بوده و اسلام‌آباد آماده برداشتن گام‌های بعدی‌ست.

دکمه بازگشت به بالا