حقوق بشر

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد نوری زاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به ریاست قاضی قربانی، جلسه رسیدگی به اتهامات محمد نوریزاد برگزار شد.

آقای نوریزاد با انتشار یک فایل صوتی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در جلسه دادگاه که با حضور قاضی، نماینده دادستان و فردی از وزارت اطلاعات برگزار شده است، اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” علیه وی مطرح شده است.

وی همچنین می‌گوید که یک دقیقه پیش از شروع جلسه به محل برگزاری دادگاه رسیده است و قاضی برای “به رخ کشیدن برتری خود” تا ساعت ۱۰ به وی اجازه ورود نداده است.

محمد نوری زاد در تاریخ ۱۷ تیرماه با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه اول دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، در شعبه اول دادیاری دادسرای اوین حاضر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار، بازداشت به زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۴ روز در تاریخ ۲۲ تیرماه به زندان گرگان منتقل شده بود.

آقای نوریزاد نهایتاً در تاریخ ۳۱ تیرماه با تودیع قرار از زندان گرگان آزاد شد. گفته می شود بازداشت وی در پی شکایت دادگستری گرگان و در ارتباط با سفر به آق‌قلا در جریان سیل بوده است.

محمد نوری‌زاد کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار ۶۶ ساله ایرانی است. او  در سال‌های پایانی دهه هشتاد به صف منتقدان فعال شخص رهبر و نظام جمهوری اسلامی  پیوست و در سال‌های اخیر به جهت فعالیت‌های مدنی و ملاقات با خانواده‌های زندانیان سیاسی بارها بازداشت و حبس شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا