تازه‌های سیاسی

قرار منع تعقیب شریعتمداری با وجود شکایت شجریان از او

با وجود شکایت محمدرضا شجریان و ۱۹ شکایت دیگر از حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در موسسه کیهان، دستگاه قضایی ایران برای او قرار منع تعقیب صادر کرده است.

وکیل مدافع محمدرضا شجریان از اعتراض به تصمیم بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر صدور قرار منع پیگرد برای حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، خبر داد.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمدرضا شجریان، روز یکشنبه ۱۳ مرداد، به سایت انتخاب گفت: «بعد از گذشت ۱۰ سال، شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه استان تهران علی‌رغم ۱۹ شکایت دیگر علیه مدیرمسئول روزنامه کیهان در یک پرونده واحد، برای تمام این شکایت‌ها قرار منع پیگرد صادر کرده است.»

در پرونده شکایت علیه شریعتمداری که در سال ۱۳۸۸ مطرح شده، نام اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری چون دادستان تهران، قربان بهزادیان، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، دفتر حقوقی موسسه تنظیم و نشر آثار ایت الله خمینی و محمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات، به چشم می‌خورد.

وکیل محمد رضا شجریان گفت: «شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تمام شکایات به جز شکایت دادستان تهران را به خاطر اینکه مجازات اتهامات انتسابی درجه ۶ محسوب و تا ۵ سال از وقوع جرم امکان پیگیری دارد، مشمول مرور زمان دانسته و رد کرده است.»

وی تاکید کرد: من نسبت به این قرار صادره اعتراض کردم و نمی‌دانم در مورد ۱۹ شکایت دیگر در این پرونده هم اقدام و اعتراضی انجام شده است یا نه. قرار صادره حدود ۲ هفته پیش به من ابلاغ شده است و ۵ روز پس از ابلاغ به این قرار اعتراض کردم.

 

 

دکمه بازگشت به بالا