تازه‌های سیاسی

نگرانی از احتمال اجرای حکم احمد رضا جلالی پس از انتقال وی به مکانی نامعلوم

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام در زندان اوین، روز دوشنبه طی تماسی با خانواده اش از انتقال خود به مکانی نامشخص خبر داده است. وی طی این تماس گفته است که به سلول انفرادی با تدابیر امنیتی شدید منتقل شده است،  انتقال ناگهانی این زندانی محکوم به اعدام در کنار عدم پاسخ‌دهی روشن مسئولین باعث افزایش نگرانی ها در خصوص احتمال اجرای حکم  وی شده است.

احمدرضا جلالی طی این تماس از احتمال اجرای حکم خود خبر داده و عدم پاسخ‌دهی مسئولین زندان در ارتباط با وضعیت و محل نگهداری وی باعث افزایش نگرانی خانواده آقای جلالی از احتمال اجرای حکم اعدام او شده است.

این استاد دانشگاه در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفته بود، اما توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” بازداشت شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که به تازگی شهروندی سوئد را نیز دریافت کرده بود، به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم و این حکم در آذرماه سال ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تائید شد.

دکمه بازگشت به بالا