تازه‌های سیاسی

وزیر دفاع ایران: آزمایش‌های موشکی مرتب انجام می‌شود

سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در حاشیه جلسه هیات دولت این کشور در پاسخ به پرسشی درباره اخبار مربوط به آزمایش‌ یک فروند موشک میان برد، اظهار داشت: آزمایش‌های موشکی مرتب انجام می‌شوند.

حاتمی فعالیت‌های موشکی ایران را امری طبیعی دانسته و مخالفان آن را افرادی با اهداف خاص عنوان کرده است

گفتنی است، منابع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه ۴ مرداد اعلام نمودند که ایران روز چهارشنبه ۲ مرداد یک فروند موشک از نوع «شهاب-۳» با برد تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر را آزمایش کرده است.

دولت آمریکا آزمایش موشکی ایران را مغایر با محتوای توافق موسوم به برجام بین ایران و قدرت‌های جهانی و قطعنامه شماره ٢٢٣١ مصوب ژوئیه سال ٢٠١٥ می‌داند

مقامات و منابع رسمی ایران تاکنون به اخبار مربوط به این آزمایش موشکی واکنشی نشان نداده‌ بودند.

وزیر دفاع درباره برگزاری رزمایش مشترک ایران با روسیه نیز گفت: روسیه کشور دوست ماست؛ اما هنوز قراری در این خصوص گذاشته نشده است.

این در حالی است که روز گذشته دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ایران در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا تاکید کرده بود: رزمایش مشترک ایران و روسیه تا پایان امسال در اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

گفتنی است که ایران و روسیه چهار سال پیش رزمایش مشترکی در دریای خزر برگزار کرده و پس از آن اعلام کرده بودند که در حال برنامه ریزی برای مانورهای مشابه در آینده هستند.

دکمه بازگشت به بالا