اقتصادی

پیشنهاد برداشت ۲۹ هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی

به گزارش تسنیم، منابع لحاظ شده در قانون بودجه سال ۹۸ حدود ۴۴۸ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود که به نظر می‌رسد این رقم در حالت جدید با احتساب کاهش منابع دولت به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان تغییر کند.

سازمان برنامه و بودجه طرحهای مختلفی را برای جبران این کاهش درآمد ۱۳۸ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار داده است. این درحالی است که در گام اول کاهش مصارف دولت به عنوان یک هدف مهم پیگیری شده و بر این اساس، هزینه‌های جاری و اعتبارات عمرانی با تغییراتی رو به رو شده‌اند.

بر این اساس، مجموعا دولت با حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد شد که سازمان برنامه و بودجه برای جبران این کاهش درآمدها، مستند به قانون بودجه ۹۸ و سایر قوانین بالا دستی پیشنهاد استفاده ۲۹ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در قالب تسهیلات ارزی مطرح کرده است.

درحالی که در قانون بودجه سال ۹۸ پیش بینی فروش ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز برای کسب درآمد ارزی ۲۱ میلیارد دلاری صورت گرفته بود در نهایت به نظر میرسد با اظهار نظر مشخص معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در خصوص فروش ۳۰۰ هزار بشکه‌ در روز معادلات بودجه‌ای دولت تغییر کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا