تازه‌های سیاسی

حوثی‌ها کمک‌های سازمان‌های امدادرسان را غارت می‌کنند

به گزارش الشرق الاوسط؛ تروریست های حوثی‌ در جدید‌ترین اقدامات خود برای محاصره هر چه بیشتر ملت یمن، عرصه فعالیت سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان را تنگ‌تر و اقدام به غارت کمک‌های ارسالی از سوی برنامه جهانی غذا کردند.

بنابر این گزارش، عناصر شبه‌نظامی حوثی یک کامیون حاوی کمک‌های غذایی ارسال شده از سوی یکی از سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان که به سوی شهرستان جحانه در استان صنعا در حال حرکت بود را مصادره کردند.

در استان ریمه منابع فعال در زمینه امداد و کمک‌رسانی بشردوستانه گفته‌اند که حوثی‌ها یک انبار متعلق به برنامه جهانی غذا را به اشغال خود درآورده، مواد غذایی را به غارت برده‌ اند.

کمیته عالی امدادرسانی یمن مجددا درخواست‌های خود از مارک لوکاک، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی و لیز گراندی، هماهنگ کننده امور انسانی در یمن را برای دخالت فوری و انجام تحقیقات فوری در این‌باره مطرح ساختند.

این اولین باری نیست که شبه‌نظامیان حوثی کمک‌های بین‌المللی ارسالی به یمن را به غارت می‌برند یا موجب تلف شدن آن می‌شوند.

پیش از این نیز آسیاب‌های آرد دریای سرخ را هدف قرار دادند که منجر به تلف شدن نزدیک به ۲۰ درصد از محتوای مخزن آسیاب‌های آرد دریای سرخ شد.

برنامه جهانی غذا پیش از این آشکارا شبه‌نظامیان حوثی را به سرقت مواد غذایی از شکم گرسنگان متهم ساخت.

از سویی شبه نظامیان حوثی در این زمینه تاکید کرده‌اند به هیچ‌گونه فعالیت انسان دوستانه‌ سازمان‌های بین‌المللی بدون این‌که تحت نظارت آنها باشد، اجازه فعالیت نمی‌دهند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا