تازه‌های سیاسی

امام زمان قلابی، اینبار در هرات افغانستان ظهور کرد

روزنامه هشت صبح افغانستان گزارش داده است که مسئولان محلی در ولایت هرات از دستگیری فردی خبر داده اند که ادعا می‌کند «امام زمان» است. این شخص ظهر امروز در شهر هرات با حضور نمایندگانی از پولیس، امنیت ملی و اداره حج ‌و اوقاف این ولایت دستگیر شده است.

سید محمد شیرزادی رییس اداره حج و اوقاف هرات می‌گوید: این شخص ادعا داشته که با مورچه‌ها صحبت می‌کند و بیماران را نیز شفا می‌دهد.

نام این امام زمان قلابی فرید علی ولی اللهی معرفی شده که در «خیابان خبرنگار» در مرکز شهر هرات دستگیر شده است.

به گفته آقای شیرزادی زنان زیادی در هرات برای گرفتن دعا نزد این شخص می‌رفتند.

رییس حج و اوقاف هرات تاکید دارد، که این شخص در زمان حضور نمایند‌گان دولتی از لحاظ ظاهری در وضعیت نامناسبی قرار داشته و حتا شلوار نیز نداشته است. این شخص همچنان ادعا کرده که با درختان و پرنده‌ها نیز صحبت می‌کند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، که این فرد در پی شکایت مردم به ریاست ارشاد، حج و اوقاف در هماهنگی با پولیس دستگیر شده است.

آقای فرهاد می‌افزاید، که پرونده‌ی این فرد که زیر نام «امام زمان» فریب‌کاری می‌کرد، به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شود.

گفتنی است که پیش از این نیز بارها در هرات و سراسر جهان افرادی دیده شده‌اند که با جعل و فریب‌کاری، و معرفی خود به نام امام زمان، دست به اخاذی از مردم؛ به خصوص زنان می‌زدند. در مواردی حتی گزارش شده که در خانه‌های این چنین افراد به زنان تجاوز نیز صورت گرفته است.

 

دکمه بازگشت به بالا