تازه‌های سیاسی

کارگروهی برای تعامل با قوه قضائیه درباره پرونده محمدرضا خاتمی تشکیل می شود

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم، خبر داد که این فراکسیون کارگروهی به ریاست محمدرضا عارف برای تعامل با قوه قضاییه درباره پرونده قضائی محمدرضا خاتمی تشکیل می‌دهد.

محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت و برادر محمد خاتمی رئیس جمهوری اسلامی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲،  بعد از سخنانش درباره (تقلب ۸ میلیونی در انتخابات۱۳۸۸) از سوی شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت  به ۲سال زندان محکوم شد.

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به حضور محمدرضا خاتمی در جلسه روز یک‌شنبه این فراکسیون گفت: «هیات رئیسه فراکسیون و دو کمیته سیاسی و حقوقی جلسه‌ای را با حضور محمدرضا خاتمی برگزار کردند که در آن آقای خاتمی توضیحاتی درباره جزئیات دادگاه، حکم صادره و دفاعیاتش ارائه کرد.

به گفته وی در این جلسه اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید، سوالاتی درباره سخنان محمدرضا خاتمی و مقامات داشتند که مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و  قرار است کارگروهی به ریاست عارف برای پیگیری و تعامل با قوه قضاییه تشکیل شود که این کارگروه موضوع پرونده قضایی آقای خاتمی را پیگیری خواهد کرد.

فاطمه سعیدی همچنین گفت که فراکسیون امید از شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده محمدرضا خاتمی در دادگاه تجدیدنظر درخواست دارد تا با تشکیل جلسه دادرسی اسناد و مدارک ارائه شده را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

فراکسیون امید مجلس دهم در طی سه سال گذشته برای بازداشت‌ فعالان مدنی و سیاسی و همچنین در مواردی چون کشته شدن چند تن از بازداشت شدگان سیاسی و عقیدتی و فعال محیط زیست اقدام مشابهی انجام نداده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا