تازه‌های سیاسی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نادر فتوره چی برگزار گردید

نادر فتوره چی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار امروز از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات و اخذ آخرین دفاعیاتش در دادگاه کیفری تهران خبر داد. پس از پایان جلسه و رسیدگی به شکایت محمد امامی، متهم اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان علیه وی، با قرار کفالتی که پیشتر تعیین و تودیع شده بود، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا،  امروز شنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه نادر فتوره‌چی در شعبه ۲ دادگاه کیفری مجتمع فردوسی تهران برگزار شد.

نادر فتوره‌چی طی یادداشتی در صفحه کاربری خود در توییتر با اعلام این خبر گفت: جلسه محاکمه امروز در شعبه دو کیفری مجتمع قدوسی برگزار شد و آخرین دفاع از بنده اخذ شد. نکته جالب آنکه در جلسه محاکمه امروز حتی وکلای محمد امامی نیز به دادگاه نیامده بودند و دادگاه تنها با حضور بنده برگزار گردید.

آقای فتوره‌چی، در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، در پی شکایت محمد امامی علیه وی به شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۱ تهران به دادگاه احضار و به علت عدم امکان تامین وثیقه بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

اما سرانجام او در روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۹۷ از زندان آزاد گردید.

این نویسنده پس از آزادی در تاریخ ۳۱ مردادماه در یادداشتی به تشریح شرایط بغرنج زندانیان محبوس در بند قرنطینه زندان تهران بزرگ پرداخته بود و گفت که از اینکه از فشافویه آزاد شدم، عمیقا دچار عذاب وجدانم و فکر نمی‌کنم تا هرگز بتوانم شرایط دهشتناک «هم لباسی»هایم را فراموش کنم. با دیدن شرایط زندانیان فشافویه و آن چشم‌هایی که در ناامیدی و بوی تعفن و بی‌پناهی و قفس و نفس‌تنگی دودو می‌زدند، زخمی عمیق و کاری بر روحم وارد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا