تازه‌های سیاسی

انتقاد سازمان حقوق بشر ایران از بی‌توجهی جامعه جهانی به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

اعتصاب غذای فعالان مدنی در زندان‌های ایران، در حاشیه تنش‌های بالا گرفته در خلیج فارس از دید جامعه جهانی پنهان مانده است، این کلمات بخشی از انتقادهای سازمان حقوق بشر ایران نسبت به سازمان ملل و اتحادیه اروپاست.

سازمان حقوق بشر ایران با انتقاد از این موضوع، خواهان توجه فوری سازمان ملل و جامعه جهانی به وضعیت زندانیان سیاسی و فعالان مدنی محبوس در ایران شده است.

این سازمان اعلام کرده: از سازمان ملل و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که به سکوت خود در قبال نقض فاحش حقوق بشر و به ویژه وضعیت وخیم زندانیان در ایران خاتمه دهند.

بنا بر اعلام سازمان حقوق بشر ایران، با وجود اینکه در ماه‌های اخیر چند زندانی سیاسی در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواسته‌های این زندانیان با بی‌اعتنایی مسئولان جمهوری اسلامی و همین‌طور بی‌توجهی جامعه جهانی روبه‌رو شده است.

محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، گفته است: رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان یکی از خواسته‌های مشترک برخی از زندانیان اعتصابی است که از سوی مسئولان زندان نادیده گرفته می‌شود.

در خرداد ماه گذشته علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه به دلیل رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولان زندان، به دست دو تن از زندانیان که با جرایم سرقت مسلحانه در زندان بودند، به قتل رسید.

سهیل عربی از همبندیان این زندانی مقتول هم از روز ۲۵ خرداد ماه در اعتراض به رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده است.

تازه‌ترین خبر اعتصاب غذا اما مربوط به سپیده قلیان، از متهمان پرونده اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه است.

او روز اول مرداد ماه در نامه‌ای دلیل اعتصاب غذای خود را برخورد نامناسب ماموران زندان با خانواده‌اش و همین‌طور وضعیت نامناسب زندان قرچک عنوان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا