تازه‌های سیاسی

پمپئو: دوست دارم به ایران سفر کنم و با مردم مستقیماً گفتگو داشته باشم

وزیر خارجه آمریکا گفته در میانه تنش‌های خاورمیانه مایل است به ایران سفر کند و به طور مستقیم با مردم این کشور گفت‌وگو کند. پمپئو گفته دوست دارد به مردم ایران بگوید که رهبرانشان چه آسیبی به ایران رسانده‌اند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفته: مایل است در میانه تنش‌ها‌در خاورمیانه به ایران سفر کند و با مردم این کشور مستقیما وارد گفتگو شود.

وزیر خارجه آمریکا گفته است: من از این فرصت که بتوانم مستقیماً با مردم ایران صحبت کنم، استقبال می‌کنم. من مایلم این شانس را داشته باشم که به آنجا بروم، نه برای تبلیغ؛ بلکه برای گفتن واقعیت به مردم ایران در این باره که رهبری آنها چطور به ایران آسیب رسانده است.

این سخنان پمپئو درحالی بیان می‌شود که تنش میان تهران و واشنگتن بر سر انتقال نفت از تنگه هرمز تشدید شده و ایران نیز یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه همچنین از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دفاع کرده و آن را بخشی از کمپین “فشار حداکثری” بر جمهوری اسلامی به منظور تغییر سیاست خارجی این کشور از طریق فشارهای اقتصادی دانسته است.

آقای پمپئو دراین رابطه گفته است: ما داریم تلاش می‌کنیم فشارهای کافی وارد آوریم تا به رهبران ایران نشان دهیم که این همه ارزشش را ندارد، تا آنها را متقاعد کنیم که اگر مانند یک کشور عادی رفتار کنند مردم ایران هم می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند.

ایالات متحده آمریکا سال گذشته به طور یک طرفه از توافق اتمی شش کشور جهان با ایران خارج شد و از آن پس تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی و مقامات حکومتی ایران اعمال کرده است.

در مقابل، ایران پس از ماها مذاکره با کشورهای اروپایی برای حفظ برجام، اعلام کرد که ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دیگر لزومی نمی‌بیند که به سقف تعیین‌شده در برجام برای غنی‌سازی اورانیوم پایبند بماند.

دکمه بازگشت به بالا