تازه‌های سیاسی

برایان هوک: جمهوری اسلامی در چهار مورد درباره تحریم‌ها دروغ می‌گوید

برایان هوک، رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، خطاب به مردم ایران گفت که جمهوری اسلامی درباره دامنه تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده به آن‌ها دروغ می‌گوید.

به گفته هوک، دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌های ایالات متحده نیست و جمهوری اسلامی در این باره دروغ می‌گوید که انتقال دارو به ایران از سوی آمریکا تحریم شده است.

آقای هوک گفت که آمریکا احترام زیادی برای مردم ایران قائل است و نمی‌خواهد جلوی دسترسی آن‌ها به دارو و تجهیزات پزشکی-درمانی گرفته شود.

رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، افزود: انتقال مواد کشاورزی هم بر خلاف ادعای حکومت ایران مشمول تحریم‌های اقتصادی نیست و وزارت خزانه‌داری دولت ایالات متحده در پایگاه اینترنتی خود در این باره اشاره کرده است.

هوک در ادامه صحبت‌های خودش، گفت بر خلاف ادعای حکومت ایران، آمریکا سخت‌افزارها و نرم‌افزاری کامپیوتری مرتبط با ارتباط‌های شخصی افراد را تحریم نکرده و همچنین ایالات متحده جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران را نگرفته است.

هوک افزود: بلکه خود ایالات متحده تاکنون چند بار پیشنهاد ارسال کمک به ایران را داده است؛ اما ایران این پیشنهادها و کمک‌ها را رد کرده است.

برایان هوک که مردم ایران را خطاب قرار داده بود تاکید کرد که جمهوری اسلامی درباره همه این موارد در مورد  تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده به آن‌ها دروغ گفته است.

دکمه بازگشت به بالا