تازه‌های سیاسی

واکنش وزیر بهداشت به لیست دوتابعیتی ها: هدف از آن را تخریب دولت است

سعید نمکی، وزیر بهداشت  دولت روحانی ادعای مربوط به دوتابعیتی بودن خود را دروغ خوانده و گفته، هدف از طرح این ادعا‌ها، «تخریب دولت» است.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، دیروز سه‌شنبه، اول مرداد، لیستی از دوتابعیتی را منتشر کرد که در آن از احتمال دوتابعیتی بودن مسئولان کشور از جمله رئیس‌جمهور و برخی از اعضای دولت، نظیر سعید نمکی، وزیر بهداشت و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده مطرح شده است.

جلوی هر کدام از اسامی مندرج در این لیست ۴۵ نفره نوشته شده: بر اساس شواهد و قرائن، احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت وجود دارد.

دیروز انتشار لیست دوتابیعتی ها، فضای مجلس را متشنج کرد و تنش میان نمایندگان بالا گرفت.

در پی آن، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تکذیب این ادعا، خواستار آن شد در صورتی که شواهد و مدارکی مبنی بر دوتابعیتی بودن وزیر بهداشت وجود دارد، هرچه سریعتر منتشر شود.

معصومه ابتکار هم ادعای تابعیت دوگانه خود را تکذیب کرده است. روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در اطلاعیه‌ای، تکذیب هرگونه تابعیت به غیر از تابعیت ایرانی در مورد معصومه ابتکار، حق شکایت علیه افترا زنندگان و انتشار دهندگان آن به قصد تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ دانسته است.

از سوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه، انتشار لیست دوتابعیتی‌ها از سوی کریمی قدوسی را «بی‌پایه و أساس» خواند و گفت «این افراد به دلیل اینکه نمی دانیم ریشه‌شان چیست و از کجا آمده، این حرف‌ها را مطرح می‌کنند تا کسی در مورد خود آنها چیزی نگوید.»

 

دکمه بازگشت به بالا