تازه‌های سیاسی

حسن روحانی از آمادگی ایران برای انجام مذاکراتی عادلانه خبر داد

رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه، ۲ مرداد در جلسه هیات دولت با اعلام آمادگی برای مذاکره، گفت:  برای انجام مذاکره عادلانه، قانونی و عزتمندانه کاملاً آمادگی داریم تا مشکلات را حل و فصل کنیم؛ اما در عین حال حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم بنشینیم.

دولت آقای ترامپ در حالی که سیاست فشار حد‌اکثری را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته، بارها پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی را داده است.

حسن روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به میانجی‌گری کشورهای دیگر و تداوم مکاتبات و تماس‌هایی در این ارتباط، تاکید کرد که هرگز فرصت مذاکره را از دست نخواهیم داد.

رئیس جمهوری ایران خطاب به آمریکا گفت: چنانچه طرف مقابل اقدامات درست و متعادلی انجام دهد و آتش بس در جنگ اقتصادی حاصل شود، فرصتی ایجاد خواهد گردید که با یکدیگر سخن گفته و به نتیجه برسیم.

اشاره رئیس‌جمهوری به تحریم‌های فزاینده ایالات متحده آمریکاست که پس از خروج یکجانبه از برجام علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین با انتقاد از بی‌عملی اروپا در قبال برجام گفت: کاهش تعهدات کشورمان موقتی است و چنانچه آنها به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند، قابلیت بازگشت به شرایط قبل از کاهش تعهدات‌مان‌ را داریم.

روحانی با ادعای اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال تنش و درگیری نبوده، خطاب به برخی از کشورهای اروپایی گفت: چنانچه به چارچوب‌های بین‌المللی متعهد باشند و از اقدامات خلاف خود از جمله آنچه در جبل الطارق انجام دادند دست بردارند، پاسخ متناسبی نیز از ایران دریافت خواهند کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا