تازه‌های سیاسی

ترامپ: مذاکره با جمهوری اسلامی روز به روز دشوارتر می‌شود

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده پس از اتفاقاتی پی در پی که منجر به افزایش تنش با ایران شده است، فکر مذاکره با ایران سخت‌تر می‌شود. دونالد ترامپ دیروز نیز ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر بازداشت تعدادی از “جاسوسان سیا” در این کشور را “کاملا دروغ” خوانده بود.

او روز دوشنبه ۳۱ تیر (۲۲ ژوئیه) اعلام کرده که یک سلسله از رویدادها باعث افزایش تنش با جمهوری اسلامی شده که گفت‌وگو با این کشور را روز به روز دشوار‌تر می‌کند.

آنطور که خبرگزاری فرانسه اعلام کرده، دونالد ترامپ چند ساعت پس از انتشار خبر بازداشت “تعدادی از جاسوسان سازمان سیا” در ایران اظهار داشت: «پس از وقوع یک رشته از حوادث، فکر مذاکره با ایران سخت‌تر می‌شود.‌»

رئیس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید در حضور خبرنگاران سخن می‌گفت افزود که “باید صبر کرد و دید چه خواهد شد؛ شرایط به گونه‌ای است که می‌تواند به هر سویی متمایل شود”.

دونالد ترامپ در واکنش به خبر بازداشت “جاسوسان سیا” در ایران نیز گفت که این خبر “کاملا غلط” است. رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در این باره توئیت زد که اصلا حقیقت ندارد. فقط دروغ و پروپاگاندا منتشر شده توسط یک رژیم مذهبی  است که به طرز بدی در حال زمین خوردن است و نمی‌داند چه‌کار کند؛ زیرا اقتصادشان مرده و بدتر هم خواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا