تازه‌های سیاسی

مادر علیرضا شیرمحمدعلی: برکناری رئیس زندان تهران بزرگ مجازات او نیست

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی به قتل رسیده در زندان تهران بزرگ، صبح روز شنبه برگزار شد.

علیرغم وجود ابهامات بسیار و اعتراض وکلای مادر آقای شیرمحمدعلی، قاضی دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرده و گفته در مهلت قانونی اقدام به صدور رای خواهد کرد.

مهناز کدخدایی سراب، مادر مقتول که در این پرونده در جایگاه شاکی قرار دارد علاوه بر مجازات دو زندانی که مرتکب قتل شده اند، خواهان مجازات عاملین و مسببین اصلی این قتل شده است.

خانم کدخدایی سراب می گوید: از کار برکنار شدن رئیس زندان مجازات نیست! من خواهان مجازات تمام عاملین قتل فرزندم هستم. این مسئولین حتی یک ساعت هم نمی‌توانند خلع لباس شوند و در محلی که پسر من زندانی بود در کنار قاتلین دوام بیاورند.

قتل این زندانی در ساعات پایانی شب دوشنبه ۲۰ خردادماه، توسط دو زندانی محکوم از بابت جرائم مربوط به مواد مخدر و قتل صورت گرفته است. وی از طریق ضربات چاقو در ناحیه شاهرگ و شکم به شدت مجروح شده و پیش از اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش های منتشره، علیرغم اعتراض مادر علیرضا شیرمحمدعلی و وکلای آن نسبت به رسیدگی ناقص به پرونده، قاضی دادگاه روز شنبه و در جلسه دادگاه، رسیدگی به پرونده وی را مختومه اعلام کرده است.

گفتنی است در زندانهای جمهوری اسلامی تا کنون، بارها تعدادی از منتقدان و زندانیان سیاسی با شیوه های مختلف از جمله شکنجه، ضرب و شتم، ادعای خودکشی، اعتصاب غذا و یورش افراد خودسر به قتل رسیده اند که در هیچ یک از این پرونده ها، عوامل و آمران اصلی آنها حاکمه نشده اند. از جمله این زندانیان می توان به این افراد اشاره کرد: هدی صابر، ستار بهشتی، کاووس سیدامامی، وحید صیادی نصیری و سینا قنبری.

 

دکمه بازگشت به بالا