تازه‌های سیاسی

توقیف یک شناور خارجی توسط سپاه و نشست ها در واشینگتن ومنامه برای بررسی امنیت دریانوردی

در ادامه رفتارهای تحریک آمیز  نظام تهران، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه، ۲۷ تیرماه، ادعا کرد: که « یک شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق» در جنوب جزیره لارک در خلیج فارس  را توقیف کرده است.

در بیانیه سپاه آمده است که ١٢ نفر “خدمه خارجی” این کشتی هم بازداشت شده‌اند.

بیانیه سپاه مدعی است که این کشتی روز یکشنبه توقیف شده است.

درپیوند با این خبر ، وزارت امور خارجه آمريکا روز پنج شنبه اعلام کرد، مقامات این کشور و شماری از رهبران کشورهای دیگر روز جمعه برای بررسی امنيت دريايی منطقه خليج نشست برگزار خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته است، این نشست درباره ابتکار امنیتی برای حمایت دریانوردی و حفاظت از آزادی عبور و مرور آزادانه کشتی‌ها در آب‌راه‌های خاورمیانه تمرکز خواهد کرد.

پیش از این نشست قرار است ۶۵ کشور در بحرین، امنیت دریایی خلیج را به بحث و بررسی بگذارند. این نشست نیز برای بحث و بررسی تهدیدهای ایران در منطقه  صورت گرفته است.

در این راستا ،پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا نیز، در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران نسبت به حفاظت از محموله‌های این کشور در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرده است.

وزیر دفاع بریتانیا پیشتر در مجلس عوام گفته بود که در صورت بحرانی شدن اوضاع در خلیج فارس، بریتانیا آماده کمک به متحدانش از جمله آمریکا در برابر ایران است.

دکمه بازگشت به بالا