اهل سنت

اعتصاب دسته جمعی زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در یکی از سالن های زندان رجایی شهر کرج

گزارش های رسیده حاکی است که زندانیان  عقیدتی- سیاسی اهل سنت سالن ۳۶ رجایی شهر کرج، از روز سه شنبه ۲۴ تیرماه به علت عدم موافقت با دادن سالنی مناسب به آنها، به صورت دسته جمعی دست به اعتصاب غذا زدند.

در همین ارتباط یک منبع مطلع به گزارشگر شبکه جهانی کلمه گفته که زندانیان معترض می گویند : در سالن کنونی با مشکلات فراوانی از جمله کمبود جا، نبود تلفن، چراغ خونه و هواخوری مناسب مواجه هستند.

به گفته این منبع ، سالن ۳۶ اندرزگاه ده که محل نگهداری ۳۵ نفر از زندانیان عقیدتی -سیاسی میباشد تنها دارای دو اتاق کوچک بوده که بشدت از نظر جا در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند.

منبع مذکور می گویند ، زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت  تاکید نموده اند ،به علت این مشکلات دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده واعلام کرده اند تا دست نیافتن به خواسته هایشان ، حاضر به فک اعتصاب خود نیستند.

گفتنی است که که زندان رجایی شهر کرج  سه سالن جداگانه ازجمله ،سالن ۲۱ اندرزگاه ۷،سالن ۳۶ اندرزگاه ۱۰ وسالن ۱۱ اندرزگاه چهار، برای اسکان زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت دارد که آمار تقریبی سالن ۲۱ سی و شش نفر و سالن ۳۶ حدود سی و پنج نفر و سالن ۱۱ حدود ۲۱ نفر میباشد.

 

دکمه بازگشت به بالا