تازه‌های سیاسی

مایک پومپئو: کارهای حکومت ایران با خواسته های مردم ایران ناسازگار است

مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده ضمن نصیحت به سران نظام تهران در مورد رفتارهای تحریک آمیزش درمنطقه، اعلام نمود: بهترین راه‌حل برای مردم داخل ایران، در راستای پایان دادن به تنش‌های موجود میان تهران و واشینگتن، این است که تهران مسیر دیپلماتیک را برگزیند.

آقای پومپئو اضافه کرد :ما سعی می‌کنیم این را به آن‌ها بگوییم، چراکه حکومت ایران به‌وضوح کارهایی انجام داده که با آن‌چه مردم ایران می‌خواهند، ناسازگار است».

مایک پومپئو، ۲۶ تیر ماه در برنامه‌ رادیویی «هیو هیویت شو» نسبت به گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال وقوع درگیری نظامی بین دوکشور مذکور ، اعلام کرد نه مردم آمریکا و نه حکومت ایران نباید در «واکنش‌های گسترده‌» و «تلاش‌های» ایالات متحده تردید کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی دولت دونالد ترامپ تاکید کرده «ماموریت» این است که جلوی این‌که ایران به توسعه موشک‌های بالیستیک ادامه دهد، همچنان «مهم‌ترین دولت حامی تروریسم» باشد و مسیری به‌سوی ساخت سلاح هسته‌ای داشته باشد، گرفته شود . به گفته وی ، “این سه موضوع، معیارهایی‌ست که رئیس‌جمهوری آن‌ها را هدف‌گذاری کرده‌است.”

آقای پومپئو تهدید کرد به تناسب این‌که ایران چه واکنشی نشان دهد و گزینه آن چه باشد، دونالد ترامپ نیز آماده پی‌گیری واکنش‌های گوناگون است «تا در نهایت ما به نتیجه هدف‌گذاری‌شده دست بیابیم».

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرده بود که رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آن کشور چندین بار گفته‌اند آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران هستند. البته او افزوده بود «۱۲ گام» تعیین‌شده از سوی مایک پومپئو همچنان روی میز است.

دکمه بازگشت به بالا