تازه‌های سیاسی

نجفی در جلسه دوم دادگاه: اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم

محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل همسرش، میترا استاد، گفت: آنچه که اتفاق افتاده را قبول دارم و توضیح می‌دهم؛ اما اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان نمی پذیرم.

در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، محمدرضا محمدی کشکولی رئیس دادگاه، پیش از اعلام رسمیت جلسه دادگاه در توضیحاتی، گفت: جلسه دادگاه علنی است و انتشار مشروح جلسات دادگاه با رعایت محدودیت‌های مندرج در ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری آزاد است.

محمدی کشکولی، با بیان اینکه مطالبی در فضای مجازی به روایت از خبرنگارانی که در دادگاه حضور دارند منتشر می شود گفت: لازم می دانم مقررات ماده ۳۵۴ و ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری را در خصوص اخلال در نظم دادگاه تذکر دهم.

پس از آن کشکولی با اعلام رسمیت جلسه گفت: محمد علی نجفی، دوتن از وکلای مدافع او و وکلای اولیای دم و همچنین مهیار صفری فرزند میترا استاد و نماینده دادستان هم درجلسه حضور دارند و علاوه براین کارشناسانی که در صحنه جرم حضور داشتند و همچنین کارشناسان اسلحه و پزشک معاینه جسد در جلسه حضور دارند که در صورت لزوم از آنها اخذ توضیح خواهد شد.

در ادامه دادگاه، وکیل اولیای دم مقتول در این بخش از دادگاه خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید. بعد گفتید که او پرستو است و با نهادهای امنیتی در ارتباط است.

رئیس دادگاه در این هنگام به وکیل مدافع اولیای دم تذکر داد و گفت: ما مقررات آیین دادرسی کیفری را قرائت کردیم و توقع این است که شما وکلا که حقوقدان هستید دقت کنید و بیان الفاط ناجوانمردانه در‌شان دادگاه نیست.

دکمه بازگشت به بالا