تازه‌های سیاسی

ایران: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی به آب‌های ایران هدایت شده است

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، یک نفتکش خارجی در آب‌های خلیج فارس، دچار نقص فنی شده و پس از درخواست کمک، به سوی سواحل ایران هدایت شده است. پیشتر یک مقام آمریکایی ظن دست داشتن جمهوری اسلامی در ناپدید شدن این نفتکش را مطرح کرده بود.

پس از انتشار خبرهایی درباره مفقود شدن یک نفتکش خارجی در آب‌های خلیج فارس، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که این نفتکش به دلیل نقص فنی به سواحل ایران هدایت شده است.

عباس موسوی دیروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه به خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین‌المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفته و توسط یدک‌کش به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم روی آن صورت پذیرد.

آقای موسوی همچنین گفته جزئیات بیشتر در این باره را بعدا اعلام خواهد کرد و اشاره‌ای به کشور یا شرکت مالک این نفتکش نکرده است.

یک مقام دفاعی آمریکایی روز گذشته پیش از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بودند، این سوءظن وجود دارد که ایران در ناپدید شدن نفتکش مزبور دست داشته باشد.

طبق گفته این مقام آمریکایی، نفتکش مزبور در نزدیکی قشم که محل استقرار یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران است، در حرکت بوده. او اضافه کرده‌ بود که با گذشت زمان و عدم برقراری تماس، نگرانی از وضعیت این نفتکش افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا