تازه‌های سیاسی

ایران: برنامه موشکی جمهوری اسلامی قابل‌ مذاکره نیست

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی و نمایندگی آن در سازمان ملل، گزارشی درباره آمادگی ایران برای مذاکره در رابطه با برنامه موشکی‌اش را (کذب محض) خواندند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتر خود که به مدح محمد جواد ظریف پرداخته بود، نوشته: پاسخ ظریف به مجری ان‌بی‌سی دقیق، هوشمندانه و به قول اهل فن، تعلیق به محال بود. هم توپ را به زمین آمریکا انداخت.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد هم روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در بیانیه‌ای، از رسانه‌هایی که از (آمادگی ایران) برای مذاکره درباره برنامه موشکی خبر داده بودند به شدت انتقاد کرد.

این بیانیه رسانه‌های آمریکایی را به برداشت نادرست از سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، متهم کرده است.

در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح شده است: موشک‌های ایران به هیچ وجه با هیچ کسی و هیچ کشوری در هیچ زمانی مذاکره شدنی نیستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با استناد به سخنی از ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی، نتیجه گرفته بود که ایران با مذاکره درباره موشک‌های بالیستیک خود مخالفتی ندارد.

بر همین مبنا، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه (۱۶ ژوئیه) در نشست کابینه در کاخ سفید گفت: علایمی می‌رسد دال بر این که ایران برای مذاکره بر سر موشک‌های بالیستیک خود آمادگی دارد.

دونالد ترامپ در تأیید سخنان وزیر خارجه گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید، اما پیشرفت زیادی دیده می‌شد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که دونالد ترامپ و مایک پومپئو بارها آمادگی خود را جهت مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران را اعلام کرده‌اند، اما ایرانی‌ها باید نشان دهند که آماده مذاکره هستند.

دکمه بازگشت به بالا