تازه‌های سیاسی

شعری در نکوهش ظلم، شاعرش را روانه زندان کرد

دادگاه انقلاب اصفهان حسین جنتی، شاعر غزلسرا را به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

حسین جنتی، پس از جلسه شعرخوانی در دانشگاه اصفهان و در پی شکایت اطلاعات سپاه استان، یکشنبه ۱۲ خرداد در ورامین بازداشت؛ و با دستور قاضی به اصفهان منتقل گردید. حسین جنتی در سال ۱۳۸۹ شعری در محفل علی خامنه‌ای با شاعران خوانده و در شعرش از فروپاشی پای‌بست خانه‌ی خواجه- با اشاره به حاکم ظالم- سخن گفته بود. این سروده، ظاهرا رهبر نظام تهران را خوش آمده بود.

برخی کاربران که در شعرخوانی حسین جنتی در اصفهان شرکت داشتند ادعا می‌کنند که اطلاعات سپاه او را به خاطر قرائت شعری بازداشت کرده که در آن از تعابیری چون «ایرانیان رنجور و خسته از تعفن حاکمان سلطه‌ور» استفاده کرده است.

علی خامنه ای در نخستین سخنرانی سال ۹۷ خود در مشهد گفته بود: «هیچ کس بخاطر این‌که نظرش مخالف نظر حکومت است مورد تعقیب و فشار قرار نمی‌گیرد». رهبر نظام تهران در این سخنرانی همچنین گفته بود: «هر کس ادعا کند که به‌خاطر ابراز نظر مخالفش با حکومت مورد تعقیب و فشار قرار می‌گیرد، دروغ گفته است و بنا هم نیست کسی متعرض اینها شود».

این اظهارات، در حالی‌ست که شمار زیادی از منتقدان و فعلان فرهنگی و سیاسی در ایران، به صرف انتقاد از علی خامنه‌ای روانه زندان شده‌ یا مورد تعقیب و فشار قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا