ایران

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی: چینی‌ها برای آزاد کردن پول خودمان ۱۵ درصد کارمزد می‌گیرند

به گفته رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، ایران هم اکنون در تهیه کالاهای عمومی مربوط به اتاق عمل، با مشکل مواجه است و لوازم اتاق عمل و مواد و کالاهایی که در بدن کار می‌شوند، باید آمریکایی و اروپایی باشد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ابوالفتح صانعی درباره تاثیر اینستکس بر بازار تجهیزات پزشکی نیز گفته:
هر گونه تغییر قیمت بستگی به کارکرد اینستکس دارد و اگر قرار باشد ما فقط از منابع داخلی اروپا بتوانیم استفاده کنیم، قیمت‌ها کاهش اندکی خواهد داشت.
آقای صانعی در ادامه گفته: بانک کونلون چین از طرف بانک مرکزی به ما معرفی شده است اما این بانک برای آزاد کردن پول‌های خودمان ۱۵ درصد کارمزد می‌گیرد و در دو ماه اخیر فقط ۱۰ درصد بازرگانانی که به بانک کونلون معرفی شدند، توانستند پول را به خریداران خود انتقال دهند. رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی با اشاره به نقش صراف‌ها در معاملات تجهیزات پزشکی گفته چهار تا پنج درصد هزینه نقل و انتقال توسط صراف‌ها گرفته می‌شود و این در صورتی است که بانک مرکزی فقط هزینه شش درصد آن را می‌دهد و بقیه هزینه‌ها به قیمت تمام شده اضافه می‌شود. ابوالفتح صانعی همچنین گفته: وزارت بهداشت همین هزینه کارمزد که رقم بزرگی را تشکیل می‌دهد اصلا در محاسبات خود وارد نمی‌کند به طوری که از ابتدای سال تاکنون به ما فقط اجازه هشت درصد افزایش قیمت را داده است. از طرف دیگر بانک مرکزی ارز کارمزد را به ما نمی‌دهد و مجبور هستیم که آن را از بازار آزاد تهیه کنیم که دو برابر قیمت ارز نیمایی است. این مشکلات به همراه واقعی نبودن قیمت‌ها سبب شده که در بازار شاهد کمبود کالا باشیم.

دکمه بازگشت به بالا