تازه‌های سیاسی

سپاه مقر احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان را با توپخانه لیزری بمباران کرد

سپاه در اطلاعیه‌ای از گلوله‌باران آن‌چه “مقرهای تروریست‌ها در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران” خوانده خبر داد. فرماندهی نیروی پیشمرگە کردستان هم با صدور اطلاعیه‌ای (توپ‌باران جمهوری اسلامی) را تایید کرد.
خبرگزاری فارس روز جمعه ۲۱ تیر با انتشار فیلمی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده بود، مدعی شد که سپاه برای اولین بار از گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری لیزری ساخت ایران برای گلوله‌باران مناطقی از اقلیم کردستان عراق استفاده کرده است.
عمر ایلخانی‌زاده، دبیرکل حزب کومله زحمتکشان کردستان، روز پنجشنبه به دویچه‌وله فارسی گفت که در جریان حملات سپاه به یک اردوگاه این حزب، دو پیشمرگه زخمی شده‌اند اما حال آنها خوب است.
آسو حسن زاده، سخنگوی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان نیز روز پنجشنبه گفت در جریان حملات توپخانه‌ای سپاه به نواحی سیده‌کان و آلانه یک دختر ۱۸ ساله کشته و دو برادر جوان او که همگی غیرنظامی و از افراد محلی بودند، زخمی شدند.
کرمانج عزت، فرماندار شهرستان سوران در شهر اربیل هم در مصاحبه با منابع خبری کرد در اقلیم کردستان عراق گفته حملات ایران خسارت‌های مادی زیادی را بە روستاییان وارد کرده است.
سپاه اما در اطلاعیه گفته است که این حملات در ادامه هشدارهایی بوده که به اقلیم کرستان عراق داده شده است.
سپاه در این اطلاعیه ادعا کرده است که “تروریست‌ها” از اقلیم کردستان عراق برای “آموزش، سازماندهی و گسیل تیم‌های تروریستی” به داخل ایران بهره می‌برده‌اند.
گفتنی است این حملات تنها چند روز پس از تایید خبر برقراری تماس‌هایی بین نمایندگان چهار حزب عمده کردستان ایران با نمایندگانی از جمهوری اسلامی در اسلو، پایتخت نروژ صورت می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا